אזולאי לא עודכן בהחלטת המקוואות, וזועם: "מבחינתי הרבנים קובעים"

    במסמך מובהר לצד זאת כי עמדתה ההלכתית של מועצת הרבנות הראשית היא כי יש להעמיד פיקוח הלכתי, לצורך זאת בכוונת הרבנות להורות למועצות הדתיות להציב שלט שיבהיר את עמדתם ההלכתית
    ארי וידר 1 Comment on אזולאי לא עודכן בהחלטת המקוואות, וזועם: "מבחינתי הרבנים קובעים"

    השר לשירותי דת שמע לראשונה על ההחלטה הדרמטית לאפשר טבילה שלא על פי ההלכה, והתקומם: "אני לא מעודכן עדיין בכך ואני מתכוון לבדוק את הנושא" • בסביבת הרב הראשי מתגוננים: "לנו אין מפלגה, ואנחנו לא יכולים לשנות חוקים"

    במסמך מובהר לצד זאת כי עמדתה ההלכתית של מועצת הרבנות הראשית היא כי יש להעמיד פיקוח הלכתי, לצורך זאת בכוונת הרבנות להורות למועצות הדתיות להציב שלט שיבהיר את עמדתם ההלכתית
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כרסום משמעותי בצביונה היהודי של מדינת ישראל: במסמך אשר הועבר הבוקר מפרקליטות המדינה, בשם מועצת הרבנות הראשית ובשם המשרד לשירותי דת, מודיעים גורמי הדת כי יאפשרו טבילה לכל מבקש, ללא כל התניה בקיומה על פי ההלכה.

    בכך מקבלת המדינה למעשה את הדרישה שהוצגה בעתירה של עמותת 'עתים', שחרטה על דגלה לשנות את צביונה הדתי של הרבנות הראשית, ומבקשת לפיכך מבג"צ לדחות את העתירה בשל התייתרותה.

    במסמך מובהר לצד זאת כי עמדתה ההלכתית של מועצת הרבנות הראשית היא כי יש להעמיד פיקוח הלכתי, לצורך זאת בכוונת הרבנות להורות למועצות הדתיות להציב שלט שיבהיר את עמדתם ההלכתית.

    הפרקליטות מציינת עוד במסמך כי עמדה זו הושגה לאחר שהתקיימו בנושא "מספר ישיבות במשרד המשפטים בנוכחות נציגי הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת, ובכלל זה, ישיבה אצל היועץ המשפטי לממשלה. בישיבות אלה, עלה כי יש קושי משפטי לא מבוטל להתנות את הטבילה".

    בשם הרבנות הראשית חתם על המסמך הרב ישראל הנאו, המשמש כמנהל לשכתו של הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב דוד לאו.

    השר לשירותי דת דוד אזולאי התפלא לשמוע מפינו על דבר תשובת המדינה, שהייתה לכאורה גם על דעת משרדו "אני לא מעודכן עדיין בכך. מבחינתי הרבנים הם הקובעים בתחומי הדת, ואני מקווה שכל דבר יינהגו על פיהם. בעקבות פנייתכם, אני מתכוון לבדוק את הנושא" אמר השר.

    "החלטה תקדימית זו הופכת למעשה שוב את הרבנות הראשית לחותמת גומי של המשפטיזציה שהשתלטה על המערכת" אומר גורם רבני "מצופה היה מהרבנים הראשיים שלא להתקפל אל מול לחצים משפטיים ולעמוד על שלהם בכל מחיר".

    גורמים בסביבתו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הודפים את הטענות, ולמרות שמסכימים כי מדובר בסוגיה בעייתית, אומר גורם בכיר בסביבתו של הרב, לאתר 'קול חי': "מובהר בתשובת המדינה במפורש שהדבר נעשה שלא על עמדת הרבנות, ולכן גם הכנסנו את הסייג של הוספת שלט שיבהיר שטבילה שכזאת אינה הלכתית, אבל לנו אין מפלגה, ואנחנו לא יכולים לשנות חוקים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני לא מבינה, יש שר אבל החברה במשרד עושים מה בא להם ולא סופרים אותו